Модератор - це людина, яка контролює, щоб у обговореннях на форумах, у спільнотах і різних паблік в соціальних мережах відвідувачі не порушували встановлених правил. У модератора немає таких повноважень, як у адміністратора або власника проекту, проте у нього більше прав, ніж у звичайного інтернет-користувача.
Уявіть, що ви модератор на форумі, присвяченому тематиці SEO-просування сайтів, і один з відвідувачів виклав в бесіді форуму, рекламу свого Youtube-каналу з відеороликами про огляди на ігри. Зрозуміло, це повідомлення ніяк не відноситься до теми форуму, тому ви зобов'язані видалити його, щоб воно не відволікало інших учасників бесіди. Цим і займається модератор.
Що конкретно робить модератор?
В обов'язки перевіряючого входить швидке видалення контенту, який не відповідає темі паблік (форуму і т.п.), а також постійна підтримка зворотнього зв'язку з користувачами. Всі модератори мають певні права, якими їх наділяють адміністратори або власники ресурсів. Як правило, перевіряючий має право:
Видаляти невідповідні теми бесіди коментарі, повідомлення з нецензурною лексикою, образи, посилання на інші сайти та ін.
Видаляти з обговорення фейкових користувачів і пошукових роботів.
Банити користувача - обмежувати доступ до певної теми або повністю блокувати аккаунт учасника форуму за порушення правил поведінки.
Опублікувати нові матеріали, редагувати старий контент.
Але варто підкреслити, що у модератора є не тільки права, але й обов'язки:
Знати і дотримуватися правил разом з іншими користувачами, бути прикладом для інших.
Запобігати конфліктним ситуаціям і дотримуватися нейтральної сторони.
Приймати скарги від учасників, розглядати їх у встановлені терміни і здійснювати відповідні заходи для їх вирішення.
Дотримуватися коректності та ввічливості в ході спілкування з відвідувачами сайту.
Контролювати порядок в доручених йому темах.
Відзначимо, що користувачі теж має право подати скаргу на модератора, якщо у них є підозри або докази того, що він сам порушує правила або виконує свою роботу неякісно. Для подібних скарг на сайтах існують спеціальні розділи, або можна звернутися з претензією безпосередньо до адміністратора.
Де потрібні модератори?
Сьогодні перевіряючі є практично на всіх веб-ресурсах, тому що їх власники не встигають контролювати все, що відбувається на їх ресурсі.
Модератор групи в соцмережі:
В його обов'язки входить додавання своїх новин і тих, які викладають безпосередньо учасники групи. Якщо пропонована користувачем новина відповідає тематиці і формату співтовариства, модератор публікує її. Те ж саме стосується коментарів в бесідах - необхідно перевіряти їх на наявність спаму, нецензурних виразів, реклами і іншого вмісту, перечащего правилам. Перевіряючий може додавати порушників в чорний список.
Модератор форуму
Його призначає адміністратор форуму. Він не має права без дозволу адміністратора передавати свої повноваження іншим користувачам. Модератор форуму займається моніторингом тим від користувачів форуму, тобто, об'єднує або розділяє їх, редагує, оновлює, закриває, додає їм пріоритет. Також йому необхідно контролювати повідомлення на відповідність правилам форуму: відсутність реклами, образ і т.п.
Перевіряючий сайту
Стежить, щоб навігація по веб-ресурсу була зручна і зрозуміла для відвідувачів, перевіряє грамотність і достовірність опису продукції, повинен розбиратися в товарах або послугах фірми і відповідати на запитання користувачів щодо пропонованої продукції.
Перевіряючий чату
Моніторить бесіди в чаті, і при виявленні порушення правил видаляє з бесіди користувача на певний час або назавжди, залежно від тяжкості проступку. Стежить за спамом в чаті.
Які є види модерації?
Попередня модерація.
Має на увазі під собою перевірку повідомлень і публікацій перед їх розміщенням. Модератор ще до схвалення коментаря або статті перевіряє їх на грамотність, достовірність, наявність реклами, нецензурних слів, спаму та інше. Це дає можливість розміщувати на сайт тільки перевірену інформацію. Однак є і зворотна сторона медалі. По-перше, повідомлення часто перевіряються довго, та й деякі з них можуть не пройти перевірку лише через суб'єктивної думки модератора. Також матеріали можуть перевірятися на нецензурщину або численну реєстрацію автоматично, за допомогою спеціальних програм.
Модерація постів.
Це більш швидка перевірка, яка здійснюється після того, як повідомлення буде опубліковано. Плюс постмодерації в оперативній взаємодії учасників спільноти, однак перевіряючому необхідно постійно моніторити матеріали і видаляти спам, образи, рекламу і т.п.
Автоматична модерація.
На сайт встановлюються програми і фільтри, що займаються перевіркою якості викладаємо інформації. Нерідко в різних паблік є розділ для голосування, де можна оцінити, наскільки публікація виявилася для вас корисною. З переваг такого підходу можна виділити відсутність суб'єктивної думки модератора і оперативну публікацію. До вагомому мінуса можна віднести і необхідність установки додаткового програмного забезпечення, тому що зловмисники можуть без проблем знайти вразливі місця системи. Які бувають модератори?
Є два типи перевіряючих:
Рядовий. Стандартний список прав.
Головний. Наділений великою кількістю прав, ніж рядовий модератор. У нього можуть бути повноваження, якими володіє сам адміністратор.