flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Великоолександрівський районний суд Херсонської області

Положення

 Затверджено:

наказом в.о. голови суду

№ 5 а  від 12.01.2012 року

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Каланчацького районного суду Херсонської області

 

Розділ 1. Загальні положення

 

1.1 Це Положення визначає порядок доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні Каланчацького районного суду Херсонської області (далі – Суд).

 

1.1.1. Визначення понять:

1) запит на інформацію – це прохання особи чи групи осіб в усній, письмовій чи іншій формі надати публічну інформацію, що знаходиться у володінні Суду;

2) публічна інформація – це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі здійснення Суду повноважень, передбачених чинним законодавством України, або яка знаходиться у володінні Суду;

3) запитувачі інформації – фізичні, юридичні особи, об’єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб’єктів владних повноважень;

4) звернення громадян – викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) та скарги;

5) суб’єкт владних повноважень – орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

1.2 Правове регулювання відносин, пов’язаних із забезпеченням доступу до публічної інформації, здійснюється відповідно до Законів України «Про доступ до публічної інформації», «Про інформацію», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації».

 

1.3 Дія цього Положення не поширюється на надання інформації отриманої або створеної   під час здійснення судочинства Судом, під час виконання судових рішень, а також на   відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальними законами.

 

1.4. Дотримання встановленого порядку надання публічної інформації (опрацювання, систематизація, аналіз та контроль щодо задоволення запиту) про діяльність Суду організовує і забезпечує заступник керівника апарату суду.

 

 

 

 

 

Розділ 2. Забезпечення доступу до публічної інформації про діяльність Суду

 

2.1 Доступ до публічної інформації про діяльність суду забезпечується шляхом:

• оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації;

• розміщення публічної інформації на офіційному веб-сайті Суду в мережі Інтернет;

• розміщення публічної інформації на інформаційних стендах у приміщенні Суду;

• надання інформації за запитами про публічну інформацію.

 

2.2 Інформація про діяльність Суду може надаватися в усній та письмовій формах та у   вигляді документованої інформації, в тому числі у електронному вигляді.

      

       Інформацією про діяльність Суду є інформація про:

• місцезнаходження, поштову адресу, номери засобів зв’язку, адреси офіційного веб-сайту та електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію;

• прізвище, ім’я по батькові, службові номери засобів зв’язку голови та його заступника, а також керівника апарату, основні функції структурних підрозділів, крім випадків, коли ці відомості належать до інформації з обмеженим доступом;

• розклад роботи та графік прийому громадян;

• правила внутрішнього трудового розпорядку;

• вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;

• порядок складання, подання запиту на інформацію до Суду;

• банківські реквізити для сплати судового забору та порядок його оплати.

 

2.3 Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача.

У випадку якщо форма надання публічної інформації законодавством не передбачена, вона надається у формі, визначеній у запиті на інформацію. У разі неможливості надання вказаної інформації у запитуваній формі інформація надається в тому вигляді, в якому вона зберігається в Суді.

 

2.4 Доступ до публічної інформації про діяльність Суду обмежується, якщо вказана інформація віднесена до інформації з обмеженим доступом.

 

2.5 Не належать до публічної інформації:

• інформація, яка на день надходження запиту не відображена та не задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях і її відображення та документування не передбачено чинним законодавством;

• внутрішньо-організаційна інформація, документи у Суді, що містять інформацію, яка становить службову інформацію, (перелік наведено у додатку 1 до цього Положення);

• інформація, яка міститься в матеріалах судових справ.

 

2.6 Інформацією з обмеженим доступом у Суді є:

1) конфіденційна інформація – інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень, та яка може поширюватися у визначеному ними порядку за їхнім бажанням відповідно до передбачених ними умов;

2) таємна інформація – інформація, доступ до якої обмежується відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про доступ до публічної інформації», розголошення якої може завдати шкоди особі, суспільству і державі. Таємною визнається інформація, яка містить державну, професійну, банківську таємницю, таємницю слідства та іншу передбачену законом таємницю.

3) службова інформація – інформація, що міститься в документах, яким присвоєно гриф «для службового користування» або інша інформація віднесена згідно із Законом до службової інформації.

 

2.7 Особами, відповідальними за підготовку матеріалів за запитами на інформацію є відповідні працівники апарату Суду в межах своєї компетенції.

 

2.8 Надання публічної інформації здійснюється за підписом голови Суду, його заступника або керівника апарату Суду або особи, яка його заміщує, відповідно до компетенції, визначеної Законом України «Про судоустрій і статус суддів».

 

Розділ 3. Надання публічної інформації про діяльність Суду

 

3.1 Оприлюднення публічної інформації в засобах масової інформації забезпечується заступником керівника апарату суду.

 

3.2 Розміщенню на офіційному веб-сайті Суду, зокрема, підлягають:

  1) інформація про діяльність Суду:

• місцезнаходження, поштову адресу, номери засобів зв’язку, адреси офіційного веб-сайту та електронної пошти для направлення електронних запитів на інформацію;

• прізвище, ім’я по батькові, службові номери засобів зв’язку голови та його заступника, а також керівника апарату суду та його  заступника;

• розклад роботи та графік прийому громадян;

• вакансії, порядок та умови проходження конкурсу на заміщення вакантних посад;

2) правила внутрішнього трудового розпорядку Суду;

3) інформація про нормативно-правові засади діяльності Суду;

4) аналізи судової статистики та узагальнення судової практики;

5) інформація про порядок складання та подання запиту на інформацію;

6) інформація про систему обліку, види інформації, що знаходяться у володінні Суду;

7) банківські реквізити для сплати судового забору та порядок його оплати;

8) інші відомості про діяльність Суду, які можуть бути віднесені до публічної інформації.

 

3.3 Рішення Суду розміщуються в Єдиному державному реєстрі судових рішень відповідно до Закону України «Про доступ до судових рішень».

 

3.4. У приміщенні Суду на інформаційному стенді розміщується інформація:

1) про порядок роботи Суду, включаючи порядок прийому громадян, представників юридичних осіб, об'єднань громадян з питань, пов'язаних з організацією діяльності Суду;

2) відомості про дату, час, місце проведення судового засідання у справах, призначених до розгляду у Суді;

3) банківські реквізити для сплати судового збору та порядок його сплати;

4) інші відомості, необхідні для оперативного інформування запитувача інформації про діяльність Суду.

 

3.6 З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подавати запит шляхом заповнення відповідних форм запитів на інформацію, які можна переписати зі зразка, який розміщений на інформаційному стенді або на офіційному веб-сайті Суду (додаток 2, 3 до Положення).

 

У разі якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит, його має оформити відповідальна особа з питань запитів на інформацію, обов’язково зазначивши в запиті своє ім’я, контактний телефон, та надати копію запиту особі, яка його подала.

 

Розділ 4. Порядок реєстрації та опрацювання запитів на інформацію

 

4.1 Запити на інформацію, що надходять на адресу Суду, приймаються, попередньо опрацьовуються і реєструються у  канцелярії Суду відповідно до Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді з урахуванням вимог цього Положення.

 

4.2 Запити на інформацію реєструються в автоматизованій системі документообігу суду.

 

4.3 Після отримання та реєстрації вхідної кореспонденції старший секретар канцелярії виокремлює запити на інформацію і невідкладно передає їх для накладення резолюції голові Суду чи його заступнику, керівнику апарату Суду відповідно до компетенції, визначеної Законом України «Про судоустрій та статус суддів» і в той же день з відповідною резолюцією передається виконавцям, визначених в резолюції.

 

4.4 Відповідь на запит готується визначеним виконавцем та підписується головою суду, його заступником або керівником апарату Суду відповідно до визначеної компетенції.

 

4.5 Відповідь на запит повинна містити запитувану інформацію або мотивовану відмову в наданні такої інформації. У відповіді на запит вказуються найменування, поштова адреса Суду, посада особи, яка надає відповідь, а також реєстраційний номер і дата відповіді на запит.

 

4.6 У випадку якщо запитувана інформація про діяльність Суду належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит вказуються вид, найменування, номер і дата прийняття акта, відповідно до якого доступ до зазначеної інформації обмежений. Уразі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша частина є загальнодоступною, надається запитувана інформація, за винятком інформації з обмеженим доступом.

 

4.7 Відповіді на запити підлягають обов’язковій реєстрації в Суді.

 

4.8 Запити у вигляді електронного документу з відповідним електронним підписом запитувача, що надійшли на визначену електронну адресу суду реєструються та опрацьовуються в загальному порядку після їх роздрукування на паперовому носії.

 

4.9 Відповідь на електронний запит надається на адресу, вказану запитувачем інформації у вигляді електронного документа або в іншій формі.

Паперові копії листування за електронними запитами на інформацію повертаються до канцелярії Суду для зберігання згідно з  номенклатурою справ Суду. Електронний запит, що не містить електронного підпису та адреси запитувача вважається анонімним і відповідь на них не підлягає задоволенню.

 

4.10 Відповідь на запит на інформацію має надаватись не пізніше п’яти робочих

днів з дня отримання запиту Судом.

У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту.

 

4.11 У разі якщо запит стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних відповідальна особа з питань запитів на інформацію, може продовжити строк розгляду запиту до 20 робочих днів. Про продовження строку він повідомляє запитувача в письмовій формі не пізніше п’яти робочих днів з дня отримання запиту.

 

4.12 У разі якщо запит, поряд з проханням надати публічну інформацію, містить прохання надати також інформацію, що не відноситься до публічної, то відповідь на питання, які не відносяться до публічної інформації, може бути направлена заявнику окремо у терміни, передбачені чинним законодавством, про що запитувач повідомляється у відповіді на інформаційний запит.

 

Розділ 5. Плата за надання інформації

 

5.1 Інформація надається безкоштовно.

 

5.2 У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач зобов’язаний відшкодувати фактичні витрати на їх копіювання та друк.

 

5.3 Розмір фактичних витрат визначається відповідальною особою в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів України.

 

Розділ 6. Відмова в задоволенні запиту на інформацію

 

6.1 Суд має право відмовити в задоволенні запиту в таких випадках:

• якщо не володіє і не зобов’язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;

• інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом;

• не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації», відповідно до якої запит на інформацію має містити:

- ім’я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв’язку, якщо такий є;

- загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо;

- підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.

• особі, яка не оплатила передбачені законодавством фактичні витрати, пов’язані з копіюванням або друком документів, запитувана інформація надається після сплати цих витрат.

Розділ 7. Відповідальність за порушення законодавства

про доступ до публічної інформації у Суді

 

7.1 Відповідальність за порушення у сфері доступу до публічної інформації визначається відповідно до чинного законодавства України.

 

 

 

 

 

ДОДАТОК № 2

До положення про порядок організації доступу

до публічної інформації, що знаходиться у володінні

Каланчацького районного суду Херсонської області

 

 

 

Форма письмового запиту на інформацію (для фізичних осіб)

 

                                                                      Каланчацький районний суд

                                                                      Херсонської області

                                                                      вул. Леніна, 26 смтКаланчак75800

                                                                     ______________________________

                                                                  (прізвище, ім’я, по батькові запитувача інформації)

                                                                      ______________________________

 

                                                                      ______________________________

 

                                                                       що проживає за адресою:

                                                                       ______________________________

                                                                       ______________________________

 

                                                                       тел. _________; е-mail:___________

 

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ

 

            Відповідно до статті 34 Конституції України, статей 3, 4, 5, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5 Закону України «Про інформацію» прошу надати мені таку інформацію:

 

1. ___________________________________________________________________________

2. __________________________________________________________________________

3. ___________________________________________________________________________

 

Вiдповідь на iнформацiйний запит прошу направити за адресою (електроною адресою):

_____________________________________________________________________________

 

Ознайомлений(а) з вимогами Закону України "Про доступ до публічної інформації" щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більш як 10 сторінок

 

 

 «____» __________ 20__ р.                    _________                                     ________________

              (дата)                                             (підпис)                                       (прізвище, ініціали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК № 3

До положення про порядок організації доступу

до публічної інформації, що знаходиться у володінні

Каланчацького районного суду Херсонської області

 

Форма письмового запиту на інформацію (для юридичних осіб)

 

 

                                                                      Каланчацький районний суд

                                                                      Херсонської області

                                                                      вул. Леніна, 26 смтКаланчак75800

 

                                                                       ______________________________

                                                           (назва юридичної особи, об’єднання громадян)

 

                                                                       ______________________________

                                                                   (адреса місця розташування)

                                                                       ______________________________

 

                                                                       тел. _________; е-mail:___________

 

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЗАПИТ

 

            Відповідно до статті 34 Конституції України, статей 3, 4, 5, 19, 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», статей 5 Закону України «Про інформацію» прошу надати мені таку інформацію:

 

1. ___________________________________________________________________________

2. __________________________________________________________________________

3. ___________________________________________________________________________

 

Вiдповідь на iнформацiйний запит прошу направити за адресою (електроною адресою):

_____________________________________________________________________________

 

Ознайомлений(а) з вимогами Закону України "Про доступ до публічної інформації" щодо відшкодування фактичних витрат на копіювання та друк копій документів обсягом більш як 10 сторінок

 

 

 «____» __________ 20__ р.                    _________                       _______________________

              (дата)                                             (підпис)                         (посада, прізвище, ініціали)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ДОДАТОК № 1

До положення про порядок організації доступу до публічної інформації, що знаходиться у володінні

  Каланчацького районного суду Херсонської області

 


ПЕРЕЛІК

документів у Каланчацькому районному суді,

що можуть містити відомості, які становлять службову інформацію

 

1. Протоколи зборів суддів.

2. Протоколи оперативних нарад суддів та працівників апарату суду.

3. Накази голови суду (особи, що виконує обов'язки голови суду) та керівника апарату суду.

4. Алфавітні покажчики судових справ.

5. Журнали розгляду судових справ та матеріалів суддею (журнали судових засідань).

6. Обліково-статистичні картки.

7. Журнали реєстрації вхідної кореспонденції (додаток 1 до п. 2.2 Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженої наказом ДСА України від 27 червня 2006 року N 68 (далі - Інструкція).

8. Контрольні журнали судових справ і матеріалів, переданих для судді.

9. Журнал обліку заяв про забезпечення позову, доказів у цивільних справах (до подання позовної заяви) (додаток 16 до п .3.3.2 Інструкції).

10. Журнал обліку окремих судових доручень інших судів (додаток 32 до  п. 3.16 Інструкції).

11. Журнал обліку подань, заяв і клопотань у порядку виконання судових рішень в адміністративних справах (додаток 25 до п. 3.4.4 Інструкції).

12. Журнал обліку заяв про забезпечення позову, доказів у адміністративних справах (додаток 23 до п. 3.4.2 Інструкції).

13. Журнал обліку подань, заяв і клопотань у порядку виконання судових рішень у цивільних справах (додаток 20 до п. 3.3.6 Інструкції).

14. Журнал обліку апеляцій, апеляційних і касаційних скарг та касаційних подань прокурора в кримінальних справах (додаток 39 до п. 15.1 Інструкції).

15. Журнал обліку заяв про апеляційне оскарження, апеляційних скарг у цивільних чи адміністративних справах (додаток 42 до п. 15.4 Інструкції).

16. Журнал обліку осіб, яких передано на поруки колективу підприємств, установ, організацій (додаток 45 до п. 16.1.19 Інструкції).

17. Журнал обліку речових доказів (додаток 46 до п. 16.1.24 Інструкції).

18. Журнал обліку виконавчих документів, виданих судом (додаток 48 до п. 16.6.3 Інструкції).

19. Журнал видачі копій судових документів.

20. Журнал обліку скарг на дії або бездіяльність державного виконавця (додаток 58 до п. 3.3.7 Інструкції).

21. Розносна книга для місцевої кореспонденції (додаток 51 до п. 18.29 Інструкції).

22. Журнал обліку печаток і штампів суду (додаток 52 до п. 21.2 Інструкції).

23. Журнал видачі справ для знайомлення (додаток 56 до п. 23.4 Інструкції).

24. Матеріали особових справ працівників суду (додаток 57 до п. 23.6 Інструкції).

25. Акти знищення судових справ та протоколи постійно діючої експертної комісії щодо передачі до архіву суду справ, документів суду та їх знищення.

26. Графіки чергувань суддів з розгляду подань правоохоронних органів.

27. Акти, доповідні записки, протоколи та інші матеріали щодо вивчення стану організаційного забезпечення діяльності суду.

28. Довідки про роботу суду з розгляду звернень громадян, доповідні записки та узагальнення за результатами вивчення цієї роботи.

29. Документи щодо оформлення дозволу на провадження діяльності, пов'язаної з державною таємницею.

30. Переліки режимних приміщень, зон, територій.

31. Документів з питань технічного захисту інформації (якщо за своїм змістом не розкривають відомості, що становлять державну таємницю).

32. Звіти про стан забезпечення охорони державної таємниці.

33. Акти перевірок наявності секретних документів.

34. Листування з органами Служби безпеки України з питань надання та скасування працівникам допуску до державної таємниці.

35. Номенклатура працівників місцевого суду, перебування на яких потребує оформлення допуску до державної таємниці.

36. Номенклатура секретних справ.

37. Протоколи засідань експертної комісії з питань державної таємниці.

38. Журнали обліку вхідних і підготовлених секретних документів.

39. Акти на знищення секретних документів і справ.

40. Акти за результатами експертної оцінки матеріальних носіїв інформації.

41. Акти на знищення секретних документів і справ.

42. Акти з питань здійснення оперативно-розшукової, контррозвідувальної діяльності (якщо за своїм змістом не розкривають відомості, що становлять державну таємницю).

43. Звіт по формі 6 "Про чисельність працюючих та заброньованих військовозобов'язаних".

44. Відомості організаційного характеру щодо мобілізаційної підготовки без зазначення інформації про дислокацію, характеристики запасних пунктів управління.

45. Відомості за окремими показниками про порядок фінансування заходів з мобілізаційної підготовки.

46. Інші документи і відомості, які містять інформацію, що відповідає частині першій статті 9 Закону України "Про доступ до публічної інформації", перелік яких самостійно визначає розпорядник публічної інформації.